Obowiązki kuriera, czyli czego przewoźnik nie musi

Wielu kurierów narzeka na to, w jaki sposób traktowani są przez klientów. Odbiorcy bywają roszczeniowi, a także często się denerwują, jeśli kurier zachowa się nie tak, jakby tego oczekiwali. Przedstawiamy dzisiaj fakty i mity związane z obowiązkami przewoźnika. Dowiedz się, czego możesz oczekiwać od kuriera, a co pozostaje jedynie kwestią jego uprzejmości.

Przesyłki międzynarodowe DPD a opcje dodatkowe

Obecnie każda firma kurierska oferuje również szereg opcji dodatkowych. Najczęściej są one jednak dodatkowo płatne, dlatego rzadziej też wybierają je klienci. Do podstawowych opcji dodatkowych można zaliczyć przykładowo ubezpieczenie, czy pobranie należności przy odbiorze przesyłki międzynarodowej DPD. Do mniej popularnych możliwości tego typu można dodatkowo zaliczyć:

  • dostawę paczki w wyznaczonym wąskim przedziale czasowym,
  • dostawę paczki wieczorem (po godzinach pracy przewoźnika),
  • wniesienie ciężkiej paczki,
  • przeadresowanie przesyłki,
  • magazynowanie paczki na magazynie kuriera,
  • dostawa w sobotę lub niedzielę.

Wszystkie usługi dodatkowe mają na celu sprawić, aby dostawa przesyłki była jak najbardziej komfortowa dla klienta.

Dostawa przesyłki międzynarodowej DPD do rąk własnych

To najczęstszy mit, który pojawia się w rozmowach i skargach klientów. Zgodnie z regulaminem firm przewozowych dostawa paczki musi nastąpić do lokalizacji wskazanej na liście przewozowym. Osoba, do której został podany kontakt, jest jedynie dodatkową informacją dla kuriera, która ułatwia dostawę. Dlatego też przewoźnik może wręczyć paczkę międzynarodową DPD każdemu, kto obecnie znajduje się pod adresem wskazanym na liście przewozowej. Oznacza to, że kurier nie ma obowiązku legitymowania osoby odbierającej paczkę. Oczywiście możliwość dostarczenia do rąk własnych jest opcjonalna, jeśli wykupimy dodatkowe opcje dostarczenia. Wtedy też klient powinien uiścić dodatkową opłatę.