Prowadzisz e-sklep? Jak wybrać idealnego przewoźnika?

Otwierając sklep internetowy, powinniśmy wziąć pod uwagę wiele czynników, składających się na jakość świadczonych przez nas usług. Szanse na sukces nie zależą jedynie od atrakcyjności asortymentu, ale również od komunikacji, obsługi klienta oraz jakości i czasu dostawy. Kurier staje się zatem przedstawicielem sklepu, dlatego warto wybrać przewoźnika, który będzie spełniał nasze wymagania. Wysyłanie przesyłki międzynarodowe DPD często należy do obowiązków sklepu. Dowiedz się, jak to zrobić!

Wybór idealnego przewoźnika

Na początku powinniśmy przede wszystkim ustalić to, do jakiego klienta chcemy trafić. Okazuje się, że oferty przewoźników różnią się między sobą nie tylko ceną, ale również liczbą punktów odbiorów paczek. Jeżeli posiadamy szerokie grono klientów z zagranicy, powinniśmy zdecydować się na skorzystanie z usług przesyłki międzynarodowej DPD. Kolejna kwestia to wielkość i waga wysyłanych paczek. To oczywiście uzależnione jest w dużej mierze od asortymentu sklepu. Tutaj również warto wcześniej dokładnie zaznajomić się z ofertą firm. Niektórzy przewoźnicy dostarczają jedynie małe i lekkie paczki, natomiast inni podejmują się transporty paczek o niestandardowych wymiarach.

Na co warto zwrócić uwagę?

Wybierając odpowiedniego przewoźnika dla naszego sklepu, powinniśmy przede wszystkim wziąć pod uwagę takie elementy jak:

  • koszty usług dodatkowych,
  • dostępne rozwiązania technologiczne,
  • sposób raportowania.
  • czas zwrotu środków z pobrań,
  • statystyki dostarczalności.

Dla klienta ważne będą również formy dostawy, a także komunikacja z kurierem. Należy dokładnie zapoznać się z warunkami wysyłania paczek międzynarodowych DPD, jeśli taka możliwość wydaje nam się niezbędna w rozwoju naszego biznesu. Warto również sprawdzić opinie innych o danym przewoźniku. Trzeba pamiętać, że rynek zakupów internetowych i dostaw cały czas się zmienia. Jeśli chcemy być prężnie rozwijającymi się sprzedawcami, powinniśmy potrafić nadążyć nad wszystkimi potrzebami naszych klientów.